
Tekst
Een goed verhaal heeft een begin, een midden en een eind. Het klinkt zo simpel, maar een verhaal mooi rondbreien is soms lastiger dan gedacht. Tijdens mijn televisie carrière heb ik veel scripts geschreven en is het mijn tweede natuur geworden om een logische opbouw te hanteren, de wetten van storytelling toe te passen en de spanningsboog strak te houden. Andere kenmerken van storytelling zijn authenticiteit, de nodige tegenslagen en een positief (open) einde. Heerlijk toch?
De laatste tijd heb ik mij gespecialiseerd in tekst (en beeld ) voor organisaties die diversiteit en inclusie omarmen. Bedrijven en organisaties die oog hebben voor hun medewerkers, werken aan gelijke kansen en streven naar duurzame impact — niet alleen naar winstmaximalisatie. Deze visie leg ik graag vast in krachtige verhalen en authentieke beelden van werkgevers en hun medewerkers.
Fotografie
Een goede foto is meer dan scherp en mooi: hij versterkt jouw verhaal. Professionele fotografie draagt bij aan hoe mensen jouw organisatie ervaren: wie ben je, waar sta je voor, en wat wil je uitstralen? Jouw visuele communicatie vertelt bezoekers en klanten wat jou uniek maakt.
Uniek maar liever niet perfect, want hoe saai is dat? De mooiste verhalen zijn toch die van vallen en opstaan. En leren van je fouten, zodat het de volgende keer wel lukt.
Speciaal voor inclusieve werkgevers heb ik recent een beeldbank met inclusieve fotografie ontwikkeld: foto’s van echte mensen met een arbeidsbeperking of ondersteuningsbehoefte. Dit als antwoord op de vaak onrealistische stockfoto’s waar communicatieprofessionals (ik werk zelf ook als communicatieadviseur en spreek uit ervaring) tegenaan lopen.
Wil jij jouw organisatie ook krachtig en eerlijk in beeld brengen? En wil je geen gedoe met stockfoto’s en rechten? Kies voor professionele fotografie die jouw inclusieve visie zichtbaar maakt.















Video
De opmars van videomarketing is niet te stuiten. Alle uitingen op sociale media verschuiven steeds meer van tekst naar beeld, omdat het voor onze hersenen veel makkelijker is om visuele content te verwerken dan tekst. Een professionele camera is lang niet altijd nodig om een video te maken. Er is tegenwoordig al veel mogelijk met een fotocamera, een smartphone en een eenvoudig montage programma. Ik help je graag om te onderzoeken wat de mogelijkheden voor jouw organisatie zijn. Onderstaande video maakte ik met Iphone in opdracht van het Regionaal Historisch Centrum Vecht en Venen over de impact van Corona op bepaalde beroepsgroepen waaronder de burgemeesters van deze regio.